Home » De overgang van peuter naar kleuter
Deze training is bedoeld voor pedagogisch professionals en leerkrachten in de onderbouw samen, om elkaar te ontmoeten, in gesprek te raken en meer te weten te komen over gezamenlijke onderwerpen!
Deze training begint met een startbijeenkomst. Deze startbijeenkomst heeft o.a. als doel met behulp van een visiespel de gezamenlijke visie op de ontwikkeling van en onderwijs aan het jonge kind te onderzoeken. De bijeenkomst wordt afgesloten met het samen plannen van de invulling van de overige bijeenkomsten.
Werkwijze
De training bestaat uit 4 bijeenkomsten van 2,5 uur. Aan het eind van de eerste bijeenkomst bepalen we samen wat er aan de orde gaat komen in bijeenkomst 2 t/m 4. Te denken valt hierbij aan: de ontwikkeling van peuter naar kleuter in de doorgaande lijn, de warme overdracht van kindgegevens, de pedagogisch-didactische leerlijn, zoals gezamenlijke thema’s en de plek van spel, ouderbetrokkenheid en het maken van samenwerkingsafspraken.
Je krijgt concrete handvatten en ideeën aangereikt om de samenwerking vorm te geven. Deze training is daarom bij uitstek geschikt voor pedagogisch professionals in de kinderopvang en leerkrachten onderbouw die (op termijn met elkaar gaan) samenwerken.
De training bestaat uit vier bijeenkomsten van 2,5 uur.
Voor pedagogisch professionals en leerkrachten onderbouw.
Er is nog geen startdatum bekend. Wil je een seintje ontvangen als deze training weer van start gaat?
Houd mij op de hoogte
Cedin is dé organisatie voor iedereen die de kwaliteit van zijn onderwijs duurzaam wil versterken. Dagelijks trainen, coachen en adviseren wij onderwijsprofessionals in heel Nederland. Dat doen we altijd praktijkgericht, zodat je er morgen mee verder kunt.
Ontwerp en realisatie: NIO Communicatie & Internet
Congres van Goed naar Goud | 26 maart in Houten | Keynotes: Doug Lemov & Pedro de Bruyckere
Bekijk hier het programma en schrijf je in!“Close Reading is een aanpak om het leesplezier weer terug te krijgen!”
Lees hier het artikel