Zoeken
Zoeken

Spel en spelbegeleiding peuters en kleuters binnen het IKC

Bijeenkomst

Deze pagina delen:

Jonge kinderen leren het beste door te spelen. Daarom is er in de peutergroepen en groepen 1 en 2 alle ruimte voor vrij spel. Vrij spelen betekent niet dat pedagogisch professionals en leerkrachten hier geen rol in spelen. Sterker nog, de manier hoe jij omgaat met dit spel is bepalend voor wat kinderen ervan leren. In deze bijeenkomst ontdek je welke vormen van spelbegeleiding je kunt inzetten om het spel van kinderen uit je eigen groep te verrijken.

We nemen je mee in de verschillende fases van de spelbeleving van kinderen. Wanneer stap je het spel binnen? Op welke manier kan je invloed hebben op de kwaliteit van het spel? En welke interventies kan je doen om het spel van het jonge kind te verrijken? Je krijgt veel handvatten en inspiratie om morgen gelijk mee aan de slag te gaan in je eigen groep.

Duur: 2,5 uur

Na afloop van de bijeenkomst:

  • Heb je kennis over de verschillende fases van spel van het jonge kind
  • Heb je kennis over de vormen van spelbegeleiding van het jonge kind
  • Ben je je bewuster van je eigen handelen bij spel
  • Heb je praktische tools ontvangen om in de praktijk te gebruiken

De bijeenkomst is bedoeld voor:

pedagogisch professionals, pedagogisch coaches en coördinatoren en leidinggevenden in het IKC, leerkrachten van groep 1 en 2 en IB’ers.

Inschrijven

Naam dynamisch

Functie dynamisch