Home » Spel en spelbegeleiding peuters en kleuters binnen het IKC
Jonge kinderen leren het beste door te spelen. Daarom is er in de peutergroepen en groepen 1 en 2 alle ruimte voor vrij spel. Vrij spelen betekent niet dat pedagogisch professionals en leerkrachten hier geen rol in spelen. Sterker nog, de manier hoe jij omgaat met dit spel is bepalend voor wat kinderen ervan leren. In deze bijeenkomst ontdek je welke vormen van spelbegeleiding je kunt inzetten om het spel van kinderen uit je eigen groep te verrijken.
We nemen je mee in de verschillende fases van de spelbeleving van kinderen. Wanneer stap je het spel binnen? Op welke manier kan je invloed hebben op de kwaliteit van het spel? En welke interventies kan je doen om het spel van het jonge kind te verrijken? Je krijgt veel handvatten en inspiratie om morgen gelijk mee aan de slag te gaan in je eigen groep.
Duur: 2,5 uur
Na afloop van de bijeenkomst:
De bijeenkomst is bedoeld voor:
pedagogisch professionals, pedagogisch coaches en coördinatoren en leidinggevenden in het IKC, leerkrachten van groep 1 en 2 en IB’ers.
Adviseurs
Cedin is dé organisatie voor iedereen die de kwaliteit van zijn onderwijs duurzaam wil versterken. Dagelijks trainen, coachen en adviseren wij onderwijsprofessionals in heel Nederland. Dat doen we altijd praktijkgericht, zodat je er morgen mee verder kunt.
Ontwerp en realisatie: NIO Communicatie & Internet
Congres van Goed naar Goud | 26 maart in Houten | Keynotes: Doug Lemov & Pedro de Bruyckere
Bekijk hier het programma en schrijf je in!“Close Reading is een aanpak om het leesplezier weer terug te krijgen!”
Lees hier het artikel