Home » Differentiëren in EDI (verdieping)
Omdat één manier niet iedereen past
EDI is bewezen effectief met een duidelijke, beredeneerde opbouw van de fasen in de instructieles. Echter, kinderen verschillen van elkaar in onderwijsbehoeften en daarom werkt het niet bij het iedereen het model ‘rigide’ te blijven volgen. Hoe kies je de juiste aanpak in een EDI les die maakt dat alle leerlingen in je groep optimaal profiteren van je EDI les? Wanneer en hoe laat je leerlingen eerder los of houd je ze juist langer vast? Hoe zorg je voor extra ondersteuning en uitdaging? Waarom en wanneer besluit je dat iedereen met instructie meedoet om zeker te zijn van de juiste strategie? We doorlopen het EDI model in de fasen ik-wij-jullie-jij en bespreken daarin de differentiatie mogelijkheden.
In deze aanvullende module/bijeenkomst, die je los kunt volgen, leer je hoe in elke fase van het EDI-model leerlingen met meer, minder of andere instructiebehoeften samen profiteren van jouw les! Recht doen aan de verschillen tussen kinderen is daarbij uitgangspunt.
Om deze training te volgen heb je basiskennis van EDI nodig. Volg daarvoor eventueel de basistraining EDI.
De training bestaat uit één bijeenkomst van 2,5 uur.
Leerkrachten groep 3 t/m 8.
Er is nog geen startdatum bekend. Wil je een seintje ontvangen als deze training weer van start gaat?
Houd mij op de hoogteAdviseurs
Cedin is dé organisatie voor iedereen die de kwaliteit van zijn onderwijs duurzaam wil versterken. Dagelijks trainen, coachen en adviseren wij onderwijsprofessionals in heel Nederland. Dat doen we altijd praktijkgericht, zodat je er morgen mee verder kunt.
Ontwerp en realisatie: NIO Communicatie & Internet
Congres van Goed naar Goud | 26 maart in Houten | Keynotes: Doug Lemov & Pedro de Bruyckere
Bekijk hier het programma en schrijf je in!“Close Reading is een aanpak om het leesplezier weer terug te krijgen!”
Lees hier het artikel