Home » Rekenprikkels bij peuters
Pedagogisch medewerkers in de kinderopvang zijn veel bezig met de verzorging van jonge kinderen en begeleiden van spelontwikkeling. Wist je dat je voorbereidend rekenen betekenisvol kunt opnemen in het spel? Wil jij veel ideeën en inspiratie opdoen om op een speelse en laagdrempelige manier rekenactiviteiten (bewuster) toe te passen in je dagelijkse aanbod? Dan is deze bijeenkomst écht wat voor jou!
Bij peuters zit bezig zijn met rekenen verstopt in dagelijkse activiteiten en het spel van peuters. Denk aan de routines zoals het aan tafel gaan om te eten. Hoeveel kinderen zijn er? Hoeveel borden kun je dan op tafel zetten, zodat iedereen een bord heeft? Kinderen doen zo spelenderwijs ook al ervaring op met optellen. Dit gebeurt wanneer je bijvoorbeeld te weinig borden hebt. En als je naar buiten gaat. We doen de laarzen aan. Wie heeft grote voeten? Wie heeft kleine voeten? De kwaliteit van je aanbod valt of staat met de interactie die jij als pedagogisch medewerker hebt met een peuter of hij of zij er iets van leert.
De bijeenkomst kan op locatie gegeven worden maar ook online.
Duur: fysiek 2,5 uur, online 2 uur
Na afloop van de bijeenkomst:
De bijeenkomst is bedoeld voor:
pedagogisch professionals, pedagogisch coaches en coördinatoren en leidinggevenden in de kinderopvang.
Adviseurs
Cedin is dé organisatie voor iedereen die de kwaliteit van zijn onderwijs duurzaam wil versterken. Dagelijks trainen, coachen en adviseren wij onderwijsprofessionals in heel Nederland. Dat doen we altijd praktijkgericht, zodat je er morgen mee verder kunt.
Ontwerp en realisatie: NIO Communicatie & Internet
Congres van Goed naar Goud | 26 maart in Houten | Keynotes: Doug Lemov & Pedro de Bruyckere
Bekijk hier het programma en schrijf je in!“Close Reading is een aanpak om het leesplezier weer terug te krijgen!”
Lees hier het artikel